About Me

My photo
go4expertfordummies.blogspot.com
The story that i wrote is involves the feelings of sentiment thus noted to be memorable as well as teaching. I have lots of ideas on my head but difficult to be expressed in words. I have a lots of things to say but my mouth just like can't be open when the pefect timing came as i'm a shy person. Now i figure out that blogging is the only way for me to share my opinions, some of my good thoughts and ideas to everyone who need it. Peace and enjoy reading! -13 y/o syaza,2008-

Thursday 9 August 2012

Menangis Dekat Sekolah

Semalam hari kedua budak budak einstein ejek aku.Aku tahu diorg bergurau tapi diorang over limit,sangat.Cerita dia aku nak ikut diorg pegi berbuka bukan sbb aku sebok ke ape tp sebab aku fikir kwn baik aku ade dkt situ lgpun tahun lepas aku kelas tu.Dulu beriye kwn baik aku pesan,dah masuk kelas first jgn sombong.Pastu aku yg over syg diorg.Tp diorg sikit pun tak backup aku.Diam je bila zul isyraf ejek.Zul ckp 'eh syaza ko takyah sebok la nk join' 'kitorg tak ajak ko la!' aku terasa sgt.Dah la perli depan cikgu.Budak2 perempuan lain gelak je ape yang zul ckp dkt aku.Budak2 newton dah pandang slack.Kita gabung kelas kan,korang tak tahu pemikiran budak newton mcm mna.Hanis ckp kat tiqah,syaza kena marah cikgu.Terus tiqah tanya aku betul ke tak.Cuba korg fikir bila korang ckp mcm tu apa tiqah farah akan fikir? Malu kot.Dah la zul tengking2 jerit2.Aku terasa sangat.Dah dua hari simpan.Last2 waktu balik aku ternangis jugak dekat sekolah.Hati aku,Ya Allah tuhan je tahu sakit dia macam mana.Rasa mcm kena khianat kwn sendiri.Aku melulu keluar dewan sambil tutup muka,nangis.Masuk kereta aku pandang tingkap je.Papa rasa something pastu die tanya bnyk gila soalan.Aku xboleh nk jawab sbb tahan nangis.Last2 papa tgk muka aku,pastu tanya knpe nangis.Aku diam je tak cakap sepatah pun.Sampai rumah aku nangis puas puas sampai buka puasa.Solat pun menitik2 air mata.Sakit hati sgt.Terluka gila.Pastu bila teringat balik ape diorg buat dkt aku,aku nangis balik.

Pastu aku muhasabah diri.Mungkin aku sakit hati sgt sbb aku tak melawan.Zul kurang ajar dengan aku tp aku diam,pendam.Aku terima jela ape korang nak cakap dekat aku.Aku dah besar.Aku tak terfikir nak gaduh.Tp,satu je.Aku takkan lupa apa korang buat dekat aku sampai aku mati.Dah habis form five nanti,aku tak kan jumpa korang lagi.Dan aku akan pastikan yang hidup aku akan lebih berjaya daripada korang.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...